Nu inleds viktig kundundersökning

Hur trivs kunderna hos oss?
Det är viktigt att få svar på. Därför inleder nu Lystra, och övriga assistansbolag inom koncernen, regelbundna kundundersökningar.

– Vi vill veta vad som är bra med vår verksamhet och vad som kan göras bättre. Här är det oerhört viktigt att vi fångar upp våra kunders tankar och åsikter. Vi finns ju till för dem, säger Christina Melin, som är kundombudsman på Lystra tillsammans med Susanne Carlson Kjellberg.
Dessa kundundersökningar ska ske två gånger om året. På våren genomförs undersökningen i skriftlig form. Antingen via brev eller digitalt. På hösten blir det personliga intervjuer.
De kunder som vill svara anonymt får naturligtvis göra det. Här är det viktigast att få en bild av hur kunderna upplever samarbetet med sin assistansanordnare.
– Detta är ett sätt att mäta kvalitén på vårt arbete. Därför gör vi undersökningen två gånger om året med noggranna utvärderingar och uppföljningar inom verksamheten, säger Susanne Carlson Kjellberg.
De första kunderna har redan fått sina frågor i undersökningen och Christina Melin berättar om reaktionerna att det görs dessa kundundersökningar:
– Vi har fått mycket bra respons. Många tycker det är bra att vi på detta sätt försöker ta reda på hur nöjda kunderna är med oss.

 

 

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar